Šoreizīt pavisam īsi. Par to, ka pagājušā nedēļā
sanāca kā allaž ātrumā cept neatbilstības ziņojumu Fiskālās disciplīnas
likumam. Kas tad nav lāgā šoreiz, vaicāsiet? Bet, te vietā deja vu jeb "kaut kur jau redzēts" sindroms. Ir tā, ka pavisam
līdzīgu bēdu brāli, Padome jau sniedza 11.11.2016.
Un tagad 06.09.2017.
ir "tik vien" kā atkārtotība.
Galvenais ir ietverts manuprāt šajos pāris
teikumos:
“Fiskālās disciplīnas likuma 8. pants nosaka, ka, veicot budžeta grozījumus, koriģēto maksimāli pieļaujamo valsts budžeta izdevumu griesti tiek precizēti Fiskālās disciplīnas likuma 5. panta uzskaitītajos gadījumos. 5. panta pirmās daļas 8. apakšpunktā tas attiecināts arī uz gadījumu, ja ir izmaiņas kārtējos maksājumos Eiropas Savienības budžetā.”
Tā sacīt – ja rodas ietaupījums un ar to samazinās budžeta izdevumu apjoms, tad nav brīv' šo starpību tērēt. Padomes uzdevums nav tālāk
vērtēt Valdības mērķi – vai tie būtu izdevumi veselībai, vai sabiedriskajam
transportam, vai kādai citai svarīgai publisko pakalpojumu funkcijai. Padomei ir
uzdevums sekot līdzi tam, lai tiktu ievēroti visi tie likumā noteiktie principi,
kas veicina budžeta saglabāšanu plānoto izdevumu-ieņēmumu līdzsvarā.
Šeit īsi rakstu ne vien tāpēc, ka ir žēl, ka
Valdība turpina pārkāpt vienu un to pašu likuma prasību, bet arī tāpēc, ka
šobrīd Valdībai jau ir spēkā divas nelabotas neatbilstības Fiskālās disciplīnas
likumam – gan pagājušās nedēļas, gan arī tā, kuru Padome norādīja par nodokļu reformu.
Cerībā redzēt "dzēstus" šos pārkāpumus,
ar sveicieniem,
Dace