Bet rakstu vairāk tāpēc, ka teju vienlaikus ar augstāk minēto ziņojumu, Eiropas Komisija publicēja būtisku darba dokumentu,
kas ir tieši saistīts ar ticamības testa piemērošanu. Tiek skaidri atzīts, ka
kopējās metodoloģijas rezultāts tiek uzskatīts par pieņemamu, ja tas iekrīt
robežās, kuras nosaka ticamības tests. Un šeit, kā jau mēdz teikt, problēma var
rasties detaļās, jeb varētu būt par maz salīdzināt tikai 1,4 (kopējās metodoloģijas izlaižu starpības rezultāts) ar -0,3 (ticamības testa izlaižu starpības rezultāts). Jo diemžēl plašākais tests (RMSE90) liecina, ka
Latvija netiek automātiski uzskatīta, kā tāda, kurai noraidīt kopējās metodoloģijas
rezultātu (kā zināmā mērā tiek piedāvāts Latvijas Stabilitātes programmā). Taču (!) šaurākā ticamības testa (RMSE68) solis ļauj secināt – tiešām
kopējā metodoloģija sniedz pretrunīgu rezultātu.
Jautājums paliek, – kā ticam
un redzam Latvijas ekonomikas ciklu. Jā, tas ir tāds "neredzams
zilonis", tomēr būtisks šādās situācijās, kad vēlamies riskēt ar budžeta
deficīta atkāpēm.
Ar sveicieniem,
Dace
P.S. plaši par šo testu stāstīja (no 6:30 minūtes) arī EK fiskālais ekonomists Jānis Malzubris 30.marta seminārā.
Dace
P.S. plaši par šo testu stāstīja (no 6:30 minūtes) arī EK fiskālais ekonomists Jānis Malzubris 30.marta seminārā.
Nav komentāru:
Jauni komentāri nav atļauti.