ceturtdiena, 2016. gada 12. maijs

Neapmierinātība & nodokļi, 3. daļa

Lai iegūtu pilnīgāku izpratni par iedzīvotāju attieksmi pret nodokļiem, aptaujā tika iekļauts jautājums par to, vai, norēķinoties par precēm un pakalpojumiem, vienmēr ir svarīgi nomaksāt arī attiecīgos nodokļus. Šajā gadījumā augstākā atzīme nozīmē, ka respondents apgalvojumam pilnībā piekrīt. Vidējā atzīme no visiem respondentiem ir 7,13 (atskaitot NA/Nezinu), kas nozīmē, ka Latvijas sabiedrība šim apgalvojumam drīzāk piekrīt. Cilvēkiem ar zemu finansiālo apmierinātību šis rādītājs bija 6.89. Ja sadalām atbildes pa grupām, iegūstam pilnīgāku priekšstatu.


Cilvēki, kuri nav apmierināti ar savu finansiālo stāvokli, pa grupām izskatās šādi.


Kopumā tātad var teikt, ka cilvēki, kas ar savu finansiālo stāvokli nav apmierināti, ir iecietīgāki pret nodokļu nemaksāšanu, taču šāda attieksme pret nodokļu nemaksāšanu ir uzkrītoša arī visā pārējā respondentu kopā. Vai tam ir kāds sakars ar kopējo uzticības līmeni Valsts ieņēmumu dienestam? Par to citreiz.

Ar sveicieniem,
Emīls